Torsdag - trött

Då ska vi se vad man kan skriva idag då...

Kan börja med att jag är rätt så less på denna jävla svenska dubbelmoral. Anledningen till detta är att jag såg Diskussion eller vad de heter på tv4 igår.

Och det handlade om Berth Milton jr och AIK. 

Kan börja med att säga hur det än ser ut i texten nedan så tar jag ingens parti, försöker vara så neutral som möjligt. Även fast det kan se ut som att jag kommer beskydda porrindustrin

Han (Berth Milton) äger ett av världens största porrdistrubitions (hur de nu stavas) företag och han vill köpa upp aktier i AIK han har nu köpt 8% om jag inte minns fel, men hur som helst. AIK vill ju såklart inte förknippas med porr och det köper jag helt och hållet, men det jag inte köper är att alla (media främst) försöker vrida det som att porren är värre än drog och vapenindustrin. Det värsta var igår på programmet var när "panelen" hade svarat på frågar och enligt den enkäten så hade 49% aldrig sett porr. Och de är kvalificerat Bullshit om inte hela Livets ord satt där eller nån annan religös sekt. Det jag vill få sagt med det är att alla som sitter och fördömmer porren likförbannat kommer hem och drar på en porrfilm på tv:n och det är så jävla dubbelmoral så jag vill spy. Sen förstår jag som jag sa innan att AIK som klubb inte vill förknippas med porrindustrin eftersom sponsorer kommer dra sig ur, föräldrar kommer ta sina barn till andra lag för dom inte vill förknippas med sånt.



Sen att BM har sköt allt på ett rätt pinsamt sätt, det ser mer ut som att han vill få lite publisitet ur den här sopan och tyvärr så valde han AIK.

Sen är ju AIK börsnoterat och då får ju vem som helst köpa aktier men det finns ingen som helst anledning för han att gå ut i tv och säga att han är storägare i AIK det är också kvalificerat Bullshit.


Nu har jag fått skriva av mig lite. Hade nog kunnat skriva mer, men orkar fan inte. :D

Hoppas jag inte har skrivit det på ett sätt som gör som att jag tar någons sida, för det var inte min mening är de så så är det nog mina färdigheter i att uttala mig i skrift som ni får skylla på.

Mvh Marcus

"A good friend will bail you out of jail, a true friend will be sittning next to you saying " Damn... We fucked up" - Unknown Author


Kommentarer
Postat av: Pella

Amen brother... AMEN ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback